Nadwozie jednobryłowe to typ nadwozia, które jest bardzo popularne w obecnych czasach, a to wszystko za sprawą samochodów typu van, minivan i microvan. Ukształtowano je w taki sposób, że trzy podstawowe segmenty przestrzenne, czyli komora silnika, przestrzeż osobowa i bagażowa są ze sobą połączone, tworząc jedną zwięzłą bryłę.

Jest ono bardzo podobne do nadwozia z samochodów typu kombi, a jedyna różnica tkwi w podwyższonym dachu, który dodatkowo zwiększa przestrzeń oraz funkcjonalność pojazdu, a także komfort podczas jazdy. Samochody te mają najczęściej składane a czasem wyjmowane fotele, dzięki czemu z samochodu typowo rodzinnego można w łatwy sposób przekształcić go w samochód dostawczy. Komora silnika samochodów jednobryłowych została zmniejszona do minimum, a układ napędowy umieszczono możliwie jak najniżej, co w efekcie skutkuje nieznacznym wysunięciem przedniej części nadwozia. Dodatkowo mocno wysunięta i pochylona szyba czołowa potęguje wrażenie „jednobryłowości”.

Natomiast minivan i microvan to mniejsze klony nadwozia van, które oprócz rozmiarów, nie różnią się praktycznie niczym od swojego większego brata. Najpopularniejsze samochody typu van, minivan i mikrovan to: VW Sharan (van), Opel Zafira (van), Renault Espace/Scenic (minivan), Chrysler Voyager (minivan), Opel Agila (mikrovan) i Suzuki Wagon (mikrovan).


Dodał: , w Artykuły. Dnia 8 października 2012