Spojler samochodowy ma przede wszystkim za zadanie poprawić jego osiągi. Wielu kierowców jednak montuje je głównie, by poprawić walory wizualne swoich samochodów. Można się kłócić, czy wyglądają one dobrze, czy nie, ale ich montaż jest dosyć powszechny.
Przed montażem należy przygotować odpowiednie materiały: papierową taśmę samoprzylepną, klej montażowy, odtłuszczacz, mydło w płynie i papier ścierny (400). Konieczne jest perfekcyjne ustalenie i przyłożenie spojleru do samochodu. Nierówności podstawy spojlera i karoserii zlikwidować należy papierem ściernym. Jest to bardzo ważne, gdyż montowana część musi idealnie przylegać do samochodu. Potem na karoserii zaznaczyć trzeba miejsca, w którym będą wywiercone otwory montujące. Tutaj ich umiejscowienie też jest niezwykle ważne.
Potem rozpoczyna się montaż spojlera. Na zaznaczonych miejscach nawiercić należy otwory montażowe. Spojler trzeba przykręcić i obrysować miejsca styku na karoserii, potem zdjąć spojler i zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym otwory montażowe.
Potem na powierzchnię wokół wykonanego wcześniej obrysu nakleić trzeba taśmę papierową, a miejsce styku między karoserią a spojlerem należy zmatować papierem ściernym, potem dokładnie ją oczyścić. Potem na powierzchnię spojlera można nakładać klej. Warto zapoznać się z instrukcją kleju i jego czasem wiązania. Część wiąże już po 15 minutach, więc w tym czasie należy zamontować spojler, przymocować go za pomocą samoprzylepnej taśmy papierowej bez zmieniania jego położenia. Nadmiar kleju można usunąć palcem nasączonym w mydle. Końcowy etap montażu to wkręcenie śrub, zerwanie papierowej taśmy zabezpieczającej i odczekanie do całkowitego wyschnięcia kleju.
Autor: Janusz Nowaczyk