Filozofią Volvo Car Corporation jest następujące motto: „Dobre wzornictwo to nie tylko kwestia stylizacji powierzchni. Równie ważne jest to, by produkt można było łatwo zrozumieć i używać. Jeśli produkt nie jest funkcjonalny, nie może być piękny.” Wydaje się, że to sformułowanie idealnie odzwierciedla filozofię stylistyki nadwozia Volvo.

Cechami charakterystycznymi szwedzkiego designu są nienaganny kunszt, elegancka prostota i funkcjonalność. Funkcja w Skandynawii jest równie ważna jak estetyka. Volvo niezwykle duży nacisk przykłada więc do piękna i bezpieczeństwa jednocześnie.

Volvo stara się postawić człowieka na pierwszej pozycji we wszystkich dziedzinach funkcjonowania firmy. Volvo zdaje sobie sprawę, że samochody, które zostały stworzone z myślą o kierowcy to samochody idealne. Są to auta wygodne, bezpieczne i zapewniające pełną kontrolę.

W ofercie Volvo znajdują się samochody z różnymi nadwoziami. Ofertę otwierają modele C30 i C70, które charakteryzują się małymi gabarytami, zwinnością i sportowym usposobieniem. Oczywiście, jak w przypadku innych modeli producenta – nadwozia Volvo są też niezwykle praktyczne i idealnie sprawdzą się w miejskich warunkach.

Flagowym modelem Volvo jest model S60, znajdujący się na rynku od 2000 r. Obecnie, w salonach dostępna jest druga generacja tego auta, cieszącego się sporą popularnością ze względu na ekonomiczność, osiągi, wygodę i atrakcyjny wygląd nadwozia.

W Volvo klient jest w stanie dobrać każdy najmniejszy element jego samochodu – zarówno wnętrza, jak i nadwozia. Do wyboru są chociażby akcesoria do stylizacji zewnętrznej, obejmujące przednią osłonę podwozia, tylną osłonę podwozia z widocznymi rurami wydechowymi (jedna lub dwie rury wydechowe zależnie od wersji silnika), boczne listwy ochronne i dwie przednie ramy ozdobne (wszystkie elementy w wykończeniu z matowego aluminium).